mandag den 12. november 2012

Laks med zuccinipasta

Laks med zuccinipasta

Efter at have set denne lækre opskrift hos Madbanditten måtte jeg simpelthen afprøve den, dog med lidt små justeringer...


Ingredienser til marinade:
  • ½ rød chili, fint hakket uden kerner
  • 2 fed hvidløg
  • 2 spsk. argarve sirup
  • 4 spsk. citron
Jeg lagde laksestykkerne i marinaden i 1 times tid i køleskabet. Laksen kom derefter på en bageplade og i ovnen 20-25 min. ved 180 grader varmluft.

Til laksen lavede jeg en lækker pasta af zuccini/squash. Den er rigtig nem at lave, du skal blot rengøre zuccinien og derefter skrælle den med en kartoffelskræller eller lignende, og vupti, så har du en lækker pasta. Jeg vendte zuccinien i en rød pesto med peberfrugt (dog ikke hjemmelavet).
Det bløde indeni zuccinien skar jeg i skiver på rivejernet og vendte i marinaden fra laksen, og lagde dem på bagepladen sammen med laksen - de skal dog kun have ca. 15 min. i ovnen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...