tirsdag den 20. november 2012

Uvisheden om gluten

Jeg sad forleden aften og zappede rundt på fjernsynet...

Pludselig stoppede jeg, da jeg tilfældigt hørte sætningen "Førts og fremmest, skal vi smage glutenfri frokost" Sætningen hørte til i programmet "Amalie's Verden"... Det var Amalies mor Lotte, der var på indkøb, efter hun havde været hos en alternativ behandler og fået beskeden om, at hun skulle prøve at undgå gluten og komælk i 6-8 måneder, så ville det regulere hendes stofskifte!

"Det er synd for Tina, at hun ikke skal have noget sødt..." og derefter tager hun en pakke honningsnitter og lægger i vognen.

Normalt ser jeg ikke Amalie's Verden, men synes denne episode var lidt sjov og se, da jeg gerne ville se Lotte på glat is ud i den glutenfri verden.

Amalies Verden episode 5 - afsnit 3 

Lidt sjovt at se hende ud i det glutenfri projekt..

Der er åbenbart en hel del mennesker, der ikke aner hvad gluten er, og hvor mange fødevarer der rent faktisk er i.

Hvilke brød laver du - af malede nødder, eller af glutenfri mel?

Selv har jeg ikke nogen erfaring med melet, da jeg kun har hørt negative ting om det. Men måske du har en positiv?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...